Kjell Meyer om prylar och internet

InternetWorld: Företaget som skapar Facebook-tävlingar drar trafik till hemsidan

leave a comment »

SF Facebook-tävling, Kjell Meyer

Arrangerade tävlingar Facebook kan vara ett utmärkt sätt att hålla fansen aktiva och belöna de som klickar på gilla-knappen. Men du måste veta vad du gör, lagen och Facebooks egna regler begränsar vad du får göra, skriver Ada Fredelius för InternetWorld.

SF Bio inledde hösten 2012 med att låta publicera tävlingar på sin egen Facebooksida. I januari 2013 hade de ökat från 30,000 till mer än 55,000 fans. Dessa blev även mer aktiva än innan. Cirka 1000 personer återbesöker för att delta i återkommande tävlingarna, vilket drivit trafik till SF:s hemsida.

”Vi ökade trafiken till sf.se med sju procent förra året, nu har vi närmare 1 550 000 unika besök i månaden, säger Christoffer Cederschiöld, marknadschef på avdelningen Digitala medier hos SF Bio.”

”Vi har fått ökad trafik till sajten från Facebook och mer aktivitet på Facebook.”

Tävlingarna är frågesporter om filmer som är aktuella för tillfället, där led­trådar till rätt svar finns på SF Bios hemsida. Priserna är presentkort på biobiljetter, fortsätter Fredelius.

Läs mer: Så blir företaget vinnare med Facebooktävlingar

SF Bio Facebook

Kjell Meyer

Written by Kjell Meyer

april 29, 2013 den 7:31 e m

Publicerat i Kjell Meyer internet

Tagged with ,

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: