Kjell Meyer om prylar och internet

Apple iAds-reklam ska anpassa sig efter ditt humör

leave a comment »

iads-mood

Future Apple iAds Will Be Matched to Your Mood

Wired spekulerar om Apples kommande reklamteknik. Tidningen inleder med frågan om du anser att Googles lokaliserings och nyckelordspersonalisering gör dig nervös. Enligt en färsk patentregistreringsansökan från Apple försöker företaget koppla iAds med användarens humör. Tekniken ska försöka finna en ”baseline” för ditt humör och kan därefter se avvikelser från denna normalnivå för att med stöd av det presentera reklam som passar ditt nya humör och dina ”mood swings”.

Kjell Meyer

Written by Kjell Meyer

januari 26, 2014 den 10:42 e m

Publicerat i Kjell Meyer internet

Tagged with , , ,

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: